שישה ימים – שש "ארוחת עשר"

הילדים חזרו לבית הספר.
כנראה שלי קצת הרבה יותר קשה.
כדי לכסות על מצפוני (בכל זאת – שולח אותם מהבית ל-5 שעות בכל בוקר) וכדי להעביר את השבוע האחרון של החופש (טוב, בעיקר כדי שתהיה פעילות בשבוע האחרון של החופש…) התאמננו מידי בוקר על הכנת ארוחת העשר לבית הספר.
הדבר הכי טוב שיצא מזה הוא שהם כבר יודעים להכין לבד את ארוחות העשר שלהם ושסוף סוף הם מוכנים לנסות טעמים חדשים (חוץ מכריך עם גבינה צהובה לאחת וכריך עם טונה וזיתים לשני)
אז קבלו, לאחר אין ספור ניסיונות (טעימים – כי אכלתי את הרוב…) אלה הם שש ארוחות העשר הזוכות לשנת הלימודים התשע"ז (כן, כן – כבר תשע ז):

יום ראשון – לחמניה עם גבינה צהובה
נכון, היה אמור להיות כאן כריך מפוצץ שכל בית קפה היה מתגאה בו (טוב, לא מפוצץ – זה לא תיאור נחמד בימים אלה…) אבל השופטים בחרו בכריך הזה. האמת שדי סיבכו אותי עם הכריך הזה – הם מתעקשים על לחמניה עם גבנ"צ פיל של תנובה – אני רק מקווה שתנובה ימשיכו לייצר את זה אחרת נצטרך לעשות סיבוב נסיונות נוסף…
אז המתכון הוא – לוקחים לחמניה, חוצים, מניחים שתי פרוסות של גבנ"צ פיל (לא, דובי, לא רכבת ולא מרובע – פיל!!!) סוגרים, מכניסים לקופסת האוכל עם עגבניות שרי ומלפפון והולכים לבית הספר.
ויהי בוקר ותהיה ארוחת עשר – יום ראשון.

20160901_213326

יום שני – לחמניה עם טונה וזיתים ומשקה שטוזים תות
כן, כן – אני יודע…
לא חידשנו כלום גם כאן, אבל ליום ראשון הם התפשרו בינם לבינם שתהיה ארוחה שהאחת אוהבת וביום השני יהיה כריך שהבחור אוהב…
אז המתכון כאן קצת יותר מורכב – חוצים לחמניה, שמים טונה (במים), קצת זיתים מעל וסוגרים את הלחמניה. בקופסת האוכל מניחים את הלחמניה, בקבוקון שטוזים מלפפון ועגבניות שרי והולכים לבית הספר.
ויהי בוקר ותהיה ארוחת עשר – יום שני.

IMG-20160901-WA0030

יום שלישי – לחמניה עם גבינה בולגרית פיראוס למריחה וירקות
הפעם הלכנו על הפשטות והמהירות מתכון מהיר, בריא וטעים – פורסים לחמניה, מורחים גבינה בולגרית למריחה פורסים עגבניה ומלפפון ומניחים על הגבינה – סוגרים ולבית הספר
ויהי בוקר ותהיה ארוחת עשר מהירה – יום שלישי.

יום רביעי – לחמניה עם קוטג', גבנ"צ וירקות
שוב רצו גבנ"צ. לאחר הפעלת לחצים (לא קלים בכלל) הסכמתי (כאילו שהייתה לי ברירה) אבל בתנאי שיהיו בפנים ירקות ועוד משהו חוץ מגבנ"צ. הם הסכימו… למזלי (הייתי חייב להרגיש שתרמתי משהו לאירוע חוץ מגבנ"צ)
המתכון – פורסים לחמניה (כן, כן – שוב לחמניה…), מורחים קוטג' (כזה של תנובה… כמו פעם), מניחים גבנ"צ, ירקות פרוסים, עוטפים ויאללה – לכו כבר לבית הספר!!!
ויהי בוקר ותהיה ארוחת עשר – יום רביעי.

IMG-20160901-WA0031

יום חמישי – לחמניה עם גבינה צפתית ומלפפון פרוס
הפעם יצא לנו קצת יותר מורכב… מזל שיום חמישי ותיכף סופ"ש למנוחה…
המתכון – לחמניה (אני יודע!!!! אין לי ברירה – אני לא קובע כלום), פרוסות גבינה צפתית פיראוס (זה מה שזכה במבחן הטעימות שלהם), מלפפון פרוס, להכניס לקופסת האוכל וגם ביום חמישי הסכמתי למשקה שטוזים תות (לא היתה לי ברירה!!!)
ויהי בוקר ותהיה ארוחת עשר – יום חמישי (יאללה עוד מתכון אחד ונגמר)

IMG-20160901-WA0028

יום שישי – יאללה – יום אחרון – הכל בקלילות
ביום שישי יש להם מנהג לאכול מעדן חלב בבוקר, כל פעם שאני הולך לקניות הם מזמינים משהו – בשבוע הניסיונות הם ניצלו את זה ועשו קצת יותר ניסיונות עם המעדנים – אז זרמתי איתם. הם ניסו קרלו, יוגורט עם פצפוצים וניסו גם אצבעות גבינת עמק…
לבית הספר הם בחרו לחמניה עם קוטג', גבנ"צ (שוב…) ומלפפון חתוך – גם עם זה אני זורם.

סיכמנו את התפריט השבועי, צילמנו תמונות כדי שיהיה תעוד על הסיכומים והתחלנו את שנת הלימודים, שבעים ומרוצים.
אני בטוח, לגמרי, שזה לא יעמוד במבחן הזמן ונחזור ללחמניה המיתולוגית עם הגבנ"צ…

2 תגובות בנושא “שישה ימים – שש "ארוחת עשר"

    1. קודם כל אני לא מצליח להפוך חביתה. כל חביתה הופכת אצלי למקושקשת.
      דבר שני – למי יש זמן להכין חביתה על הבוקר????
      דבר שלישי – המטרה היא שאמשיך לישון ושהם יכינו לבד ארוחת עשר 🙂
      עוד חזון למועד…

      אהבתי

להשאיר תגובה

