קייטנת אבא – 9 שיטות לשרוד "הכל כלול" ביוון

אני ישראלי.

כן – מאלה שגדלו בארץ, שרתו בצבא (קצת הרבה), חרשו את הארץ לאורכה ולרוחבה, מתעצבנים על הימנים, מתעצבנים על שמאלנים, מקללים נהגים, חותכים ברמזורים והולכים לים עם סנדלים.

אז מכורח הנסיבות (המסופרות לעיל) נאלצתי לטוס עם המשפחה להכל כלול ביוון. כן, כן – כזה כמו כל הישראלים.

כמו כולם הגענו לשדה התעופה (עם מונית!!) בשעות שנוחות לצ'רטר, עברנו ביקורת דרכונים, נכנסנו לדיוטיפרי, העמסנו עגלה באלכוהול ושוקולדים למרות המחירים המופקעים (כי אנחנו בדיוטי…), שתינו קפה שכנראה מהול בגבישי זהב ועלינו למטוס.

חוגגים בדיוטי

קייטנת אבא (בהנהלת הקובעת) בפעולה!!!

אחרי הטיול ברכבת והנסיעה מעין גדי באוטובוס, סימננו V על נסיעה במונית וטיסה באותו הבוקר.

מאושרים במטוס
מתרגשים במטוס

על אף עיכוב של כשעה על הקרקע בנתב"ג (צ'רטר…) – הטיסה הייתה נחמדה.

באוטובוס ממוזג, עם נופים מדהימים מהחלונות, הגענו למלון. מלון פודלה בכרתים. אחד הנחמדים בהחלט. מלון, שאחרי בדיקה מדוקדקת הקובעת "בחרנו" בו, כי הוא הראשון שראינו עם פארק מים.

כאן החל מסע ההשרדות.

אני אדם של לילה – לא ישן בלילה ולגמרי מעדיף לישון בבוקר ובצהריים. הילדים, לעומת זאת לא אוהבים לישון – אבל "מתרסקים" בשעות הערב עד אור ראשון (בד"כ 6 בבוקר). הבנתי שכדי שאשרוד – הילדים לא צריכים לישון. ילדים הרי נטענים בתנועה. לצורך העניין, ככל שירוצו יותר כך יהיה להם יותר כוח – בדיוק ההפך ממני. אז פיתחתי מספר שיטות להשאיר אותם ערים תוך שימוש מושכל במתקני המלון השונים.

1. הרעיון הגאוני של מגלשות (מגלצ'ות בישראלית) המים הוא פשוט – עולים 40-70 מדרגות (תלוי בגובה המגלשה), מתגלשים לתוך בריכה ועולים שוב. כך עוד ועוד ועוד – עד שסוגרים את הפארק. אז זה מה שקרה – חיכיתי למטה לשני הקטנים. הם רצו להם במעלה המגלשות, התגלשו, קיבלו נשיקה וחיבוק לחיזוק ועלו שוב להתגלש… האדרנלין (שלהם) היה אדיר!

2. כדי שלא תהיה טעינת יתר, עשינו מידי שעה הפסקה של רבע שעה למים, גלידה ופעם בשעתיים כריך קטנטן – הרי פחמימות וסוכרים מצויינים לשמירה על ערנות…

הפסקת גלידה

3. בארוחת הצהריים הדגש היה על מזון שומני – צ'יפס, שניצלים ומה שעשו על האש במנגל של המלון – השומנים נותנים אנרגיה ושומרים על ערנות (פלאו!!!).

20150719_111911

4. שנת צהריים חשובה לי עד מאוד – אז מייד אחרי ארוחת הצהריים נכנסנו לחדרים להצטנן במזגנים. הילדים התחברו לאייפדים (השעה וחצי היומית המוקצבת להם לטיול "בוזבזה" בשעות הצהריים) – כך אני נחתי והם לא התבשלו בשמש וכולנו היינו מרוצים. מייד אחרי טעינת הצהריים – חזרנו למגלשות ו/או בריכות להמשך הנאות.

Atara Moshka-5294

5. צריך לשמור על לו"ז קבוע שהוסבר מראש – כך גם אין חיכוכים וויכוחים וגם מגיעים לכל הארוחות בזמן. מידי יום הלכנו למועדונית הילדים שקיים במלון. ההגעה בשעה קבועה גרמה לכך שהצוות כבר הכיר את הילדים טוב מאוד והם חברו למספר ילדים ממדינות אחרות איתם תיקשרו בציורים ובסימנים.

6. אין צורך לעזוב את המלון. יצאנו מהמלון פעמיים – פעם אחת לטיול באחת הערים באי (במרחק של כשעתיים נסיעה מהמלון) – טיול שכלל בתים ישנים (בתים עתיקים וארכאולוגיים – זה עדיין בתים ישנים) ואגמון קטנטן שבו שטנו בסירות פדאלים. טיול שפרט להנאה שהפקתי בנהיגה – לא תרם לנו במיוחד.

בפעם השניה שיצאנו מהמלון זה היה לקניות – שם כבר החגיגה של הילדים היתה עצומה – קנו המון המון צעצועים וקשקושים.

20150718_144058
מאושרים עם השקיות העמוסות מחנות המשחקים

7. למלון יש חוף מדהים שגם אותו אפשר לנצל לבילוי וכמובן להוצאת אנרגיות – הגלים בהחלט מעייפים.

Atara Moshka-4559
אתנחתה משחיה בחוף הים

8. חשוב להיעזר בצוות הבידור של המלון. לכל המלונות יש צוות בידור. במקרה שלנו הם היו חברה די טובים שידעו לעשות שמח. כל בוקר, לפני פארק המים, הילדים פתחו את היום בריקוד הבוקר של צוות המלון. מידי ערב סיכמנו את היום בריקוד סגירת הבריכה ומייד אחרי ארוחת הערב צפינו בהופעה של צוות הבידור (טוב, הם צפו – אני ביליתי בבר של המלון). הופעה שהחלה בשמונה וחצי בערב והמשיכה עד אחת עשרה. משם עלינו מיד לחדר והילדים התרסקו לישון – עייפים אך מרוצים. ואני? אני ישבתי לקרוא עד השעות הקטנות של הלילה.

9. בשעות הבוקר, כדי למנוע מהילדים (והקובעת… ואני…) להתעורר עם השמש, החשכנו את החדר וכך זכיתי לישון עד שמונה בבוקר. שזה שעתיים יותר מהרגיל…

בשורה התחתונה – החזרה לארץ הייתה עצובה מאוד כי נאלצנו לעזוב את כל הכיף הזה מאחור ולחזור להמשך הקייטנה בישראל.

כולנו התבשלנו Well Done בשמש, עלינו במשקל, במיוחד אני – כי אני לא נותן לילדים לאכול לבד או לשתות לבד (הם מים ואני בירה) ונחנו באופן סביר בהחלט, במסגרת המגבלות.

קדימה קייטנת אבא – להרפתקאה הבאה!!!

4 תגובות בנושא “קייטנת אבא – 9 שיטות לשרוד "הכל כלול" ביוון

1. תודה על הפירוט
    נשמח לדעת באיזה אי ורזורט הייתם ומהיכן הזמנתם? אנחנו בדיוק מחפשים מקום ביוון עם הילדות
    תודה מראש
    שלי

1. היינו במלון fodel בכרתים.
      ממליץ לעשות עבודה קלה של חיפוש והשוואת מחירים באינטרנט (גם ספקים וגם סוכנים) ולקחת את הזול ביותר.
      היתרון של המלון הוא הפארק מים שהוא חלק מהמלון עצמו.
      החיסרון של המלון – הרבה מאוד מדרגות ועם עגלת ילדים קצת קשה (לנו אין אבל היה קשה למשפחות אחרות שהיו שם עם תינוקות)
      תהנו!!

2. […] הבלוג "אבא שלהם" יוצא לחופשה בסגנון הכל כלול ביוון, למלון פודלה שבאי כרתים, וחוזר כדי לספר לכם איך עוברים נסיעה כזו עם שני ילדים קטנים (רמז – מים, פחמימות ושנ"צ ראוי). כל הפרטים והרבה תמונות בפוסט המלא, ממש כאן. […]